Segéd anyagok érhetők el a természettudományos tantárgyakat oktató tanároknak a Tanári segédletek menüpontban

Elkezdődött a természettudományos laborban a munka.
Június utolsó kettő ill. július. első két hetében kísérleteket digitalizáltunk: 84 fizikai, 91 biológiai és 147 kémiai kísérletet végeztünk el. Így a pályázatban előírt 336 kísérletből 322-nél tartunk. A kísérletekről felvételek is készültek. A kísérleteket a labortanárok végezték: Markó Dóra, Sárdi Ildikó és Dr. Demény Orsolya. Az előkészítésben részt vett Olaszné Cziráki Terézia és Forrai Veronika.

Május 8-án műhelyfoglalkozás iparis diákoknak -> Néhány szubjektív vélemény

Pártai Józsi:
"Az új laborszárny látogatása mindenképpen pozitív csalódást okozott. Infós lévén nem igazán vártam túl sokat az egésztől, a téma is csak érdekesen hangzott. A jelenléti ívre való feliratkozás után rövid eligazítás következett, itt megtudhattunk egy-két fontos információt a laborszárny kiépítéséről, az új lehetőségekről, stb. Ezután egy kis szünet következett, majd helyet foglaltunk a biológiai labor asztalainál. Párosával ültünk, minden párnak egy egy mikroszkóp jutott. Itt már kezdte komolyabban felkelteni az érdeklődésemet a dolog. A teremben rajtunk kívül két segítő tanár volt segítségünkre. Kezdetben elmondták, hogy hogyan és mire hivatottak ezek a mikroszkópok, aztán végre belevetettük magunkat a gyakorlati részbe. A legelső kísérlethez adott volt egy üvegpohár benne vízzel, az alján egy kis kosszal, és egy vizsgálandó levéllel. működésbe hoztuk a készüléket, és a látvány magáért beszélt. Szinte egy új világ nyílt meg előttünk, nem is akármilyen.. Olyan volt mint egy festmény: a víz és az apró koszdarabok voltak a vászon, míg az apró élőlények a szereplők. Mondanom sem kell, a tanárnők mindenben segítettek, a legkisebb túlzás nélkül. Ezután megvizsgálhattuk egy hagyma hártyáját és egypár burgonyából nyert keményítőszemcsét. Ezek is felettébb érdekesek voltak. Aztán eszembe jutott egy ötlet, aminek nem igazán örültek a tanárnők: megvizsgáltam a vérem (ha már sok filmben láttam hasonlót). Összességében nagyon jól éreztem magam. Egyetlen problémám volt, az időkorlát. Annyira belemerültünk a vizsgálatokba, hogy nem is vettük észre az idő múlását, így kellemetlen volt felállni a székekből. Ha minden igaz, jövőre szakkör is indul, ezek szerint lesz még lehetőségem a vérem nézegetni sokszoros nagyításban. :D"

Kovács Tibor, Tóth Kristóf, Papp Domonkos:
2014.márc.8 Labor látogatás 8:50-kor gyülekeztünk a labor folyosón. Egy gyors jelenléti ív kitöltése után foglaltuk el a helyünket az újonnan felújított labor teremben. Innentől kezdődött tulajdonképpen a program (nem c++). Az igazgató úr kezdte a beszédet, miből és mi célból lett felújítva a labor az elmúlt időszak alatt. Megtudtuk hogy a labort közel 300 milió forintból újították fel, még korszerűbb lett, és új gépek kerültek bele.Mi voltunk az elsők akik kísérleteztek. Egy rövid, de kötelező biztonsági tájékoztatáson estünk át, és közölték velünk, hogy a következő 3 órában 3 csoportot fogunk alkotni osztályok szerint. A 3 órán 3 különféle kísérletsorozat történt meg, Biológia, Fizika, és a Kémia területén. Csengetéssel zárult ez az óra, csoport beosztásokra fény derült. Az órák közti szünetben a a "Ruhatár" teremben vártak minket sütemények, szendvicsek és egyéb italok. Bajtársaimmal a következő, 3. órában vettünk részt, tanáraink felkészítették a termet az órák közti szünetben. Kettes csoportokban dolgoztunk, a terem egyik felében. A létszámunk a 20-at súrolta alulról, mi c-sek voltunk gimisekkel együtt. Ezen az órán megtanultuk a mikroszkópot használni. A mikroszkóp alatt először algát, majd vízi élőlényeket vizsgáltunk. Ezek után megnéztük a hagyma és a krumpli sejtjeinek felépítését. Az egyik elvetemült felizgulva a látottakon a vérét adta, hogy azt is megnézhessük sokszoros nagyításban. Ez az óra pillanatok alatt elrepült, élményekkel gazdagodtunk.

Novák Tamás:
"Az új laborszárny látogatás igazán jó volt és érdekes. Belepillanthattunk mivel is foglalkoznak a természet védők(izgalmasabb óráikon). Megnézhettünk csak mikroszkóppal látható látható élőlényeket,amelyek pl. a moszatokban voltak. Emellett belenézhettünk a hagyma és a krumpli összetételébe is. Aki igazán elszánt volt az megnézhette a vért is vagy a vérét.. ha kicsit megvágta magát stb. A segitő tanárok nagyon kedvesek voltak,segítőkészek. Megtanulhattuk hogyan kezeljük a mikroszkópot mi mire való, persze csak alap szinten. Nagyon izgalmas és érdekfeszítő volt az előadás, kár hogy csak rövid idő volt. Elmondták hogy jövőre lesznek szakkör keretében ilyen foglalkozások, amit az ott lévők közül mindenki elég pozitívan fogadott. A kisérleteknél segitségünkre volt egy csipesz, pár db üveglap amire az anyagot kellett rárakni és ezután pedig egy kis törékeny négyzet amivel lefedtük a kisérleti tárgyat, élőlényt és ezután helyezhettük a mikroszkóp alá. Összességében nagyon érdekes és jó foglalkozás volt. Megismerhettük a felújított laborszárnyat is ami szerintem nagyon jó lett."


2014. április 23.-án hivatalosan is átadták a természettudományos labort.

Képek a labormegnyitóról ->




Veszprém Város önkormányzata a TÁMOP-3.1.3-11/2 pályázat keretében több mint 330 millió forintból kialakított egy természettudományos közoktatási laboratóriumot - hangzott el az ünnepélyes átadón.
Irányi László igazgató, aki a projekt megvalósítását felügyelte, elmondta, hogy a projekt keretén belül korszerűsítették a volt biológia-kémia előadót és kibővítették a kémia, biológia és fizika tantárgyak oktatásához használt eszközkészleteket is.
A megújult labor alkalmas a legmodernebb tanulói kísérletek és mérések elvégzésére biológia, fizika és kémia tantárgyakból.

Ez egy előremutató együttműködés iskolánk és a projektbe bevont környékbeli általános iskolák között.


Elképzeléseink szerint sikerülni fog a fiatalok figyelmét a természettudományos tantárgyak felé orientálni, amelynek köszönhetően többen fognak mérnöki jellegű végzettséget szerezni és ez egyszerre fogja enyhíteni a fennálló mérnökhiányt, illetve a fiatalkori munkanélküliséget - hangsúlyozta megnyitó beszédében Porga Gyula polgármester.

Szauer István, a KLIK veszprémi megyeközponti tankerületi igazgatója is köszöntötte a labor elkészültét, majd a tanárkollégák és érdeklődők el kezdték az ismerkedést az új lehetőségekkel.


Híradások a labor megnyitóról:

vehir.hu
veol.hu


Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata a TÁMOP-3.1.3-11/2 projekt keretében 335 394 574 Ft-t nyert az iskolánkban kialakítandó Természettudományos közoktatási laboratóriumra.


A projekt keretén belül korszerűsítjük a volt biológia – kémia előadót, kibővítjük a kémia, biológia és fizika tantárgyak oktatásához használt eszközkészletünket.
A projekt megvalósítása során iskolánkat Irányi László igazgató képviseli.
A laboratóriumban iskolánk tanulóin kívül a veszprém környéki általános iskolák tanulói is korszerű természettudományos ismeretekhez juthatnak.

A laboratórium vezetője Polgár Jánosné, szaktanárai: dr. Demény Orsolya, Markó Dóra és Sárdi Ildikó.
Laboránsok: Forrai Veronika és Olaszné Cziráki Teréz.


:-) 2013. december 20-án megkezdődött a labor átépítése.

Várható befejezés: 2014. márciusa


A labor pályázathoz kapcsolódó természettudományi szakos kollégáknak szóló módszertani továbbképzés indul iskolánkban.

A képzés 30 órás, a pedagógus továbbképzésbe beszámít. Kooperatív technikák, differenciálás, projektpedagógia szerepel a témák között. A továbbképzésen majd a laborban tanító általános iskolai kollégák is részt vesznek.

A továbbképzés időpontjai:


Megkezdődtek a tanár továbbképzések.

Február 28, március 1, március 7 és március 8-án 26 fő vett részt a „Hatékony tanulásszervezési módszerek, differenciált tanulásszervezés, kooperatív munka, pedagógiai projekt” elnevezésű képzésen 30 órában.

A labor tanárai a 120 órás „Felkészítés a természettudományos laboratóriumok működtetéséhez szükséges szakmai ismeretek, korszerű pedagógiai módszerek, oktatástechnikai eszközök használatára (képzők képzése)” című tanfolyam keretében készülnek fel a laborban folyó tanításra.


Oldal tetejére